martes, 11 de octubre de 2016

Sineskeriak eta ohiturak.2008/09.

Euskal tradizioan, baziren sineskeria anitz. Esaterako, testuan dioen bezala, asteazkenean eta ostiralean jaiotzen ziren haurrak zorigaiztokoak izango ziren bizitza osorako. Zertan sinisten duzu zuk? Segitzen dituzu horrelako siniskeriak edo ohiturak Urte Zahar egunean edo Donibane egunean? Zein motatako siniskeriak dituzu? Zer iritzi duzu telebistako aztien gainean? Eta horoskopoari buruz, zer uste duzu? Badakizu zer den Kubako santerismoa?

20 lerroko idazlan bat egin behar duzu, sineskeriei buruzkoa.

6 comentarios:

  1. Japoniako ospitaleetan, 4. eta9. gelak ez dira existitzen. Lau zenbakia (shi) heriotza hitza bezala ahoskatzen da, eta bederatzi zenbakia (ku) sufrimendua bezala. Beraz, medikuak gaixoa 4. edo 9. gelan sartuko balu, honek sufritzea nahi duela esan nahiko luke.
    Nire ustetan, sineskeria hauen arrastoa ahal dugun heinean, ezabatzea lirateke komenigarriena. Horrela, tabu diren gauza asko egin ahalko genituzke.

    Halere, nahiz eta guk geuk sineskeriak mesprexatu, guztiok ditugu sineskeriak. Hegelek honela esan zuen: " Gure historiaren semeak gara." Adibidez, oso gaizki ikusita kultura askotan gizonak negar egitearen kontua, edota ez da onartzen emakumeak azal pittin bat ere erakus dezan, edota armadan sar dadin. Bestetik, oso gaizki ikusia dago amodio homosexuala, arrazen arteko amodioa gaitzestua zegoen bezala.
    Ez dut uste gizakiok besteon bizitzen epaile izateko eskubiderik dugunik, eta beraz hauxe proposatzen dut: Libra gaitezen lotuak gaituzten sineskeria erabilgaitzengandik eta utz dezagun bakoitzak bere sinesmenak izan ditzan.

    ResponderEliminar
  2. Japoniako ospitaleetan, 4. eta 9. gelak ez dira existitzen. Lau zenbakia (shi) heriotza hitza bezala ahoskatzen da, eta bederatzi zenbakia (ku) sufrimendua bezala. Beraz, medikuak gaixoa 4. edo 9. gelan sartuko balu, hoRRek sufritzea nahi duela esan nahiko luke.
    Nire ustetan, sineskeria hauen arrastoa HARRAPATZEN ahal dugun heinean, ezabatzea lirateke/LITZATEKE komenigarriena. Horrela, tabu diren gauza asko egin ahalko genituzke.

    Halere, nahiz eta guk geuk sineskeriak mespreTxatu, guztiok ditugu sineskeriak. Hegelek honela esan zuen: " Gure historiaren semeak gara." Adibidez, oso gaizki ikusita DAGO kultura askotan gizonak negar egitearen kontua, edota ez da onartzen emakumeak azal pittin bat ere erakuTs dezan, edota armadan sar dadin. Bestetik, oso gaizki ikusia dago amodio homosexuala, arrazen arteko amodioa gaitzeTSITA zegoen bezala.
    Ez dut uste gizakiok besteon bizitzen epaile izateko eskubiderik dugunik, eta beraz hauxe proposatzen dut: Libra gaitezen lotuak gaituzten sineskeria BURUGABEETATIK /erabilgaitzengandik eta utz dezagun bakoitzak bere sinesmenak izan ditzan.

    ResponderEliminar
  3. Nik uste dut leleoa dela, ezineskoa da gainditu delako. Guztiak asteazkenean eta ostegunean jaiotako gertatuko bada, gahienak psikologikoa laguntza behar dutela, bere buruaz beste egiten direlako.
    Nire ustez, adineko pertsonak dira mailegutan garrantzitsuena da.
    Jende gazte batek ez arduratu, besterik alderdiko uste.
    Munduan sineskeriak asko dira: Zorte, karma, omens txarra...
    Nire ustez, telebistako aztien gainean iruzurgileak dira. Ez badut ikusten, ez dut uste, beraz.
    Hala ere, Horoscopoari ere uste duzu, niretzat eskubidea direla.

    ResponderEliminar
  4. Nik uste dut SINESKERIAK ERGELKERIAK DIRELA. Asteazkenean eta ostIRALETAN jaiotakoAK ZORITXARREKOAK baGARA, gEhienOk laguntza psikologikoA beharKO duGU, BESTELA GURE buruaz beste egiNGO DUGULAKO.
    Nire ustez, adineko pertsonak dira SINISKERIETAN GEHIEN SINESTEN DUTENAK.
    Jende gazteOK EZ DIOGU GARRANTZI HANDIRIK EMATE HORIEI, GURI PARRANDA BAINO EZ ZAIGULAKO INTERESATZEN.
    Munduan sineskeriak asko dira: Zorte, karma, omens txarra...
    Nire ustez, telebistako aztiAK iruzurgileak dira.HAIEK ESATEN DUTENA EZ DA GERTATZEN, BERAZ, GEZURTI HUTSAK DIRA.
    Hala ere, EGUNKARIETAKO horosKopoari NIK KASU EGITEN DIOT, nire KASUAN BEDEREN, ASMATZEN BAITUTE.

    ResponderEliminar
  5. Aztertuko dudan gaia "Sieneskeriak" da. Orduan nire iritzia emango dizut sieneskeriei buruz.

    Lehenik eta behin, nik uste dut bi sinekeria mota nagusiak daudela: ludikoak eta erlijioak.

    Ludiko sineskeria adibide bat horoskopa da. Egunkari guztietan ikus dezakezu horoskopoa. Dena gezurra da, jakina, baina nahiz eta egia ez izan, nik esango nuke horoskopoak kaltegarriak ez direla, eta batzuetan dibertigarria da horoskopoak irakurtzea.

    Gero erlijioak dauzkagu. Badira ohitura batzuk erlijioekin lotuta doazela. Esate baterako Donibaneko suteak edo eguberri eguna. Ohitur hauek ez dira kaltegarriak. Kaltegarria dena erlijioak zorrizki segitzea da. Badira erlijio batzuk oso zorrotzak direla, batez ere emakumekin. Sinesle amorratuak ez dira osoki bizitzen.

    Laburbilduz, sineskeriak gezurra dira. Zuk aukeratuko duzu sineskeriak edo erlijioak segitzea. Zure aukera da, baina kontuz ibili.

    ResponderEliminar
  6. Aztertuko dudan gaia "Sieneskeriak" da. Orduan nire iritzia emango dizut siNeneskeriei buruz.

    Lehenik eta behin, nik uste dut bi sineSkeria mota naguSI daudela: ludikoak eta erlijioZKOak.

    Sineskeria LUDIKOEN adibide bat horoskopOa da. Egunkari guztietan ikus dezakezu horoskopoa. Dena gezurra da, jakina, baina nahiz eta egia ez izan, nik esango nuke horoskopoak kaltegarriak ez direla, eta batzuetan dibertigarria da horoskopoak irakurtzea.

    Gero erlijioZKOAk dauzkagu. Badira ohitura batzuk erlijioARekin lotuta doazeNAK. Esate baterako, Donibaneko suteak edo eguberri egunEKOaK. OhiturA HORIEK ez dira kaltegarriak. Kaltegarria dena erlijioaRI zORROTZ/ESTUKI segitzea da. Badira erlijio batzuk oso zorrotzak direNAK, batez ere emakumeEkin. Sinesle amorratuak ez dira osoki bizitzen.??

    Laburbilduz, sineskeriak gezurraK dira. Zuk aukeratuko duzu sineskeriaRI edo erlijioaRI segitzea. Zure aukera da, baina kontuz ibili.

    ResponderEliminar