miércoles, 28 de septiembre de 2016

2008/2009. A eredua. A aukera. Zentsura

 "Zentsura hitza entzuten dugunean ideia bat datorkigu burura: zenbait herrialdetan gobernuak ez dio jendeari bere iritziak adierazten uzten eta, horretaz gain komunikabideetan informazioa manipulatu egiten da, errealitatea desitxuraturik aurkeztuz."
" Honelako jarrerak ikusirik, oso erraza da edonolako zentsura txarra dela pentsatzea. Argi dago, ordea, zenbait kasutan kontrola beharrezkoa dela eta, aldi berean, ukaezina da zentsuratzaileek gizartean kontrolpean egon behar dutela, eta ez alderantziz".

20  lerroko idazlan bat idatzi behar duzu zentsurari buruz. Uste duzu zentsura justifika daitekeela? Noiz? Non? Zertarako? Zergatik da hain zaila erabaki bat hartzea umeentzako programetan agertzen diren biolentzia eszenei buruz?

20 comentarios:

  1. Aurretik behaturiko testuak zentsura du ardatz, eta honela mintzo da honi buruz: pertsonen iritzia edota komunikabideen bidez jasotako informazioa zentsuratzea ez omen da bidezkoa, baina ez da egokia ezta ere umeei biolentziaz jositako telesailak erakustea. Hona hemen, bada, nire iritzia:
    Zentsura oso tresna erabilgarria da, baina ona bezain txarra izan daiteke, erabileraren arabera.
    Ez dago esan beharrik publikoaren arabera esan behar ez diren gauza batzuk badirela, baita egin beharko ez liratekeen gauzak ere. Beraz, eta publiko hori atsekabetu nahi ez badugu, modu batean edo bestean zentsura aplikatzea komeniko zaigu.
    Bestetik, pedagogiaren aldetik egokiak ez diren edukiak egon badaude, umeen hazkundea kalte dezaketenak: umea bortitza bihur daiteke, edota kalte psikologikoak jasan ditzake.
    Ondorioz, nik esango nuke zentsurak gizarte edota gizakioi nolabaiteko kaltea sor ditzaketen edukien aurka erabili behar dela.

    Héctor Angulo

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Aurretik behaturiko testuak zentsura du ardatz, eta honela mintzo da honi buruz: pertsonen iritzia edota komunikabideen bidez jasotako informazioa zentsuratzea ez omen da bidezkoa, EZTA egokia ERE umeei biolentziaz jositako telesailak erakustea. Hona hemen, bada, nire iritzia:
      Zentsura oso tresna erabilgarria da, baina ona bezain txarra izan daiteke, erabileraren arabera.
      Ez dago esan beharrik publikoaren arabera esan behar ez diren gauza batzuk badirela, baita JENDAURREAN egin beharko ez liratekeen gauzak ere. Beraz, eta publiko hori atsekabetu nahi ez badugu, modu batean edo bestean zentsura aplikatzea komeniko zaigu.
      Bestetik, pedagogiaren aldetik egokiak ez diren edukiak egon badaude, umeen hazkundea kalte dezaketenak: umea bortitza bihur daiteke, edota kalte psikologikoak jasan ditzake.
      Ondorioz, nik esango nuke zentsurak gizarte edota gizakioi nolabaiteko kaltea sor ditzaketen edukien aurka erabili behar dela.

      Eliminar
  2. Egun on, nire izena Aitor da eta nire iritzia emango dizut zentsurari buruz.

    Nik uste dut batzutan zentsura baliagarria dela, esate baterako, telebistan. Desegokia iruditzen zait biolentziaz betetako telesailak umeei erakustea. Orduan komenigarria izango balitz biolentzia zentsuratzea.

    Baina nahiz eta zentsura batzutan ona izan. beste batzutan, zentsura oso tresna gaiztoa izan daiteke. Historian zehar, gure gobernuek edo botere duen jendea, zentsura erabili dute herriko iritzia ezkutatzeko. Hori onartezina da gizarte bidezko eta aske batean bizitzeko. Orduan kontuz ibili teleberriekin edo egunkariekin, ez dakizulako berriak egia edo gezurra direla.

    Laburbilduz, nik esango nuke zentsura beti gure gizartean egongo dela. Batzutan ona izan daiteke, baina beste batzutan ona bezain txarra edo gaiztoa da.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hala da, baina, nahiz eta zentsura batzuEtan ona izan. beste batzuEtan, zentsura oso tresna gaiztoa izan daiteke. Historian zehar, gure gobernuek edo botere duen jendeaK zentsura erabili dute herriko iritzia ezkutatzeko. BISTAN DENEZ, hori onartezina da, gizarte bidezko eta aske batean bizitzeko. Orduan kontuz ibili BEHARRA DAGO, teleberriekin edo egunkariekin, ez dakizulako berriak egia edo gezurra OTE direN.

      Laburbilduz, nik esango nuke zentsura beti gure gizartean egongo dela. BatzuEtan ona izan daiteke, baina beste batzuEtan ona bezain txarra edo gaiztoa OTE.

      Eliminar
  3. Aztertuko dudan gaia zentsura, bai ideologiaren gaineko zentsura politikoa bai hedabideetan suertatzen den bestelako zentsura.

    Nik uste dut batzuetan zentsura baliagarria eta mesedegarria dela,esate baterako, telebistan egiten dena. Desegokia iruditzen zait biolentziaz betetako telesailak umeei erakustea. Beraz, komenigarria izango litzateke biolentzia zentsuratzea.

    Baina, nahiz eta zentsura batzuetan ona izan. beste batzuetan, zentsura oso tresna gaiztoa eta arriskutsua izan daiteke. Historian zehar, gure gobernuek edo boterea izan duen jendeak, zentsura erabili ohi dute herriko iritzia ezkutatzeko. Hori onartezina da gizarte bidezko eta aske batean bizitzeko. Orduan kontuz ibili teleberriekin edo egunkariekin, ez dakizulako berriak egia edo gezurra direla.

    Laburbilduz, nik esango nuke zentsura beti gure gizartean egongo dela. Batzutan ona izan daiteke, baina beste batzutan ona bezain txarra edo gaiztoa da.

    ResponderEliminar
  4. ZUZENDU HONAKO TESTU HAU:

    Nire ustez zentsura hori justifikatua da, irudiak telebista,bideo eta bortitza pertsona agertzen delako. Haurrak ez dakit ez dagoela besteak beste, indarkeria da.
    Orduan, bi edo gehiago arteko indarkeria da. Zentsura agertzen da. Haurrak kopiatzen zure arbasoen bada, zer horiek guztiek iraintzen esaterako eman delako?
    Haiek argazkiak ikusten kopiau dutelako

    ResponderEliminar
  5. ZENTSURA

    Nik "zentsura" buruz hitz egingo dut.

    Gaur gauean, jende asko hitz egiten zentsurei buruz era nire iritziz telebistan, filman, liburuan era bideoan zentsura asko daude, esate baterako zuk es aval duzu esaten zure iritziz telebistako programa batean. Ez duzu adierazpen askatasuna zeren era tratu txarrak debekatutak dira. Zuk behar duzu programako haría mantendu eta jarrera ona behar daukazu.

    Nire ustez, zuk es zaizu programa hauek gustatzen kanala aldu aval duzu eso telebista itxali ahal duzu. Ez dut uste zentsura beharko daukate zeren era jende asko ikusten ari dira telebista eta posible da zuk ez zaizu gustatu bere gustokoena programak eta alderantziz.

    Bukatzeko, esaten ahal dut ba zentsura ez da oso onagarria zeren era telebista oso komerziala da eta produktu bat da. Eta jendea bakarrik ikusi ahal dute telebistako kanalak nahi dute. Uste dut, zentsura debekatuta egon dela jende bere gustokoenak gusturak ikusi ahal delako.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. BERRI BATZUK DIRELA ETA, nik zentsuraRI buruz hitz egingo dut.

      Gaur gauean/EGUN, jende askoK hitz egiten DU zentsurARi buruz, eTa nire iritziz telebistan, filman, liburuan eTa bideoan zentsura asko daude(.) esate baterako, zuk eZIN duzu esaN zure iritziA telebistako programa batean. Ez duzu adierazpen askatasuna(,) zeren tratu txarrak debekatuTA dAUDE. Zuk programako harIa mantendu BEHAR DUZU,eta jarrera ona EDUKI behar dUzu.

      Nire ustez, zuRI PROGRAMA HAUEK GUSTATZEN eZ BAzaizKIZu, kanala aldATu aHal duzu eDo telebista itZali ahal duzu. Ez dut uste zentsura beharko daukateNIK, zeren eTa jende asko ikusten ari dA telebista eta posible da zuk ez zaizu gustatu bere gustokoena programak eta alderantziz.(?)

      Bukatzeko, esaten ahal dut ba zentsura ez dELa oso onagarria zeren era telebista oso komerziala da eta produktu bat da. Eta jendeaK bakarrik ikusi ahal du, telebistako kanalak nahi BAdITU. Uste dut zentsura debekatuta egon BEHARKO dela, jendeAK bere gustoko LANAK gustuRA ikusTEKO ESKUBIDEA dUelako.

      Eliminar
  6. ZENTSURA

    Kaixo, Eneko naiz eta zentsurari buruz hitz egingo dut.

    Nik uste dut zentsura tresna oso erabilgarria dela alderdi askotan, esate baterako kanpaina politikoan edo telebistan, baina kontuan hartu behar dugu, zentsura, bakarrik, bere burua zoratzeko erabiltzen ari dira politikariak eta telebistako zuzendariak.

    Jarraitzeko, esan behar dut, zentsura alderdi batzuetan oso garrantzitsua da, adibidez, interneten. Interneten, zentsurarik gabe gure ordenagailuko pantailetan ikusiko ahal ginateke hilketak, sexua eta abar, eta hori ez da egokia pertsonen gehientzat. Paragrafo honekin zentsura justifikatuta egongo litzateke.

    Baina, nahiz eta zentsura justifikatuta egon, bakarrik egongo litzateke interneteko zentsura. Telebistako eta kanpain politikako zentsura, nik uste dut inoiz justifikatuta egongo litzateke.

    Laburbilduz, nik uste dut zentsura beti egongo dela gure gizartean eta horregatik kontu izan behar dugu.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Interneten azaldu diren BERRI BATZUK DIRELA ETA, zentsurari buruz hitz egingo dut.

      Nik uste dut zentsura tresna oso erabilgarria dela alderdi askotan, esate baterako kanpaina politikoan edo telebistan, baina kontuan hartu behar dugu(,) zentsura(,) bakarrik(,) bere burua zoratzeko erabiltzen ari dirELA politikariak eta telebistako zuzendariak.

      Jarraitzeko, esan behar dut, zentsura alderdi batzuetan oso garrantzitsua dELA, adibidez, Interneten. Interneten, zentsurarik gabe gure ordenagailuko pantailetan ikusTEN ahal gENITUZke hilketak, sexua eta abar, eta hori ez da egokia pertsonA gehientzat. Paragrafo honekin zentsura justifikatuta egongo litzateke.

      Baina, nahiz eta zentsura justifikatuta egon, bakarrik egongo litzateke interneteko zentsura. Telebistako eta kanpain politiKo zentsura, nik uste dut EZ LITZATEKEELA inoiz justifikatuta egongo.

      Laburbilduz, nik uste dut zentsura beti egongo dela gure gizartean eta horregatik kontuAN izan behar dugu.

      Eliminar
  7. ZENTSURA

    Kaixo, ni Ibon naiz eta zentsuraz hitz egingo dut.

    Nik uste dut gaur egun zentsura oso garrantzitsua dela pertsonek babesteko baina batzuetan zentsura arazo handia da. Zentsura alde onak eta txarrak dauzka.

    Ni zentsurarekin alde nago baina kontrolarekin. Askotan pertson batzuek zentsura erabiltzen dute bere mesedetzat.

    Zentsuraren erabilera erabilgarria da interneten edo telebistan zeren umeek sexo eta indarkeria asko ikusiko balituzte, etorkizunean pertsona txarrak bihurtuko ahal lirateke.Batzuetan, telebistak indartsu irudiak ez erakusten ditu pertsoneei kaltetzeko. Adibidez, borrokak edo hilketak.

    Estatu batzuetan, lehendakaria, diktadore bat da. Adibidez, Korean. Iparraldeko korean internet debekatuta dago, zeren koreako gobernua ez du nahi koreatarrak beste pertsoneko bizimoduari ikusten die. Venezuelan, zuk buruzagiari kritikatuko bazenio, kartzelara joango zinateke.

    Bukatzeko, nire ustez, zentsurak asko laguntzen du biztanle babesteko baina kontrolarekin. Nire ustez, mundua hobea izango balitz, adierazpen askatasuna beharrezkoa izango litzateke.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. EGUNOTAN ARGITARATU DIREN BERRIAK DIRELA ETA,zentsuraz hitz egingo dut.

      Nik uste dut gaur egun zentsura oso garrantzitsua dela pertsonAK babesteko, baina batzuetan zentsura arazo handia da. ZentsuraAK alde onak eta txarrak dauzka.
      Ni zentsuraREN alde nago baina kontrolarekin. Askotan pertsonA batzuek zentsura erabiltzen dute bere mesedeENtzat.

      Zentsuraren erabilera erabilgarria da INterneten edo telebistan zeren umeek sexo eta indarkeria asko ikusiko lituzKETEN, ETA etorkizunean pertsona txarrak bihurtuko ahal lirateke.Batzuetan, telebistak EZ DIZKIE irudi ZAKARRAK erakusten pertsoneei EZ kaltetzeko. Adibidez, borrokak edo hilketak.

      Estatu batzuetan, lehendakaria, diktadore bat da. Adibidez, Korean. Iparraldeko korean internet debekatuta dago, zeren KOreako gobernuAK ez du nahi koreatarrEk beste pertsonA BATZUEN bizimodua ikustEA. Venezuelan, zuk buruzagiari KRITIKA BAT EGINGO bazenio, kartzelara joango zinateke.

      Bukatzeko, nire ustez, zentsurak asko laguntzen du biztanle babesteko baina kontrolarekin. Nire ustez, mundua hobea izango balitz, adierazpen askatasuna beharrezkoa izango litzateke.

      Eliminar
  8. Jael naiz eta zentsuraz hitz egingo dut.
    Zentzuraren mota asko daude eta nahiz eta zenbait justifikatuta egon, beste bat motaren ez nago ados. Nik uste dut ez da ona gure adierazpen askatasuna ematea galarazteko.
    Esate baterako, zenbait herrialdetan ez dauka askatasun hau, beraz, zaila da bere ustea ematea. Jende aberatza asko zentsura aprobetxatzen ditu bere beharrekoak eta bere arazoiak ez argitaratzeko.

    Hala ere, telebistan ikusten edo entzuten dituzten gauzak ez dira egokiak txikientzat, adibidez, biraok edo indarkeria... Hortaz, beharrezkoa da telebistaren edo pelikulen edukia kontrolatzea, kaltegarria izan ahal delako.

    Bukatzeko, zentzura laguntzen dio pertsonen bizitza pribatua babesteko baina askotan delitugileren izena babestea ez da egokia.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. EGUNOTAN ARGITARATU DIREN BERRIAK DIRELA ETA, zentsuraz hitz egingo dut.
      ZentzuRA-mota asko daude eta nahiz eta zenbait KASUTAN justifikatuta egon, beste mota BATZUEKIN ez nago ados. Nik uste dut ez dELa ona gure adierazpen askatasuna ematea galarazteko.
      Esate baterako, zenbait herrialdetan ez daukaTE askatasun hau, beraz, zaila da bere ustea ematea. Jende aberatSaK zentsura ASKO aprobetxatzen ditu bere beharrekoak ¿? eta bere arRazoiak ez argitaratzeko.

      Hala ere, telebistan ikusten edo entzuten dituzten gauzak ez dira egokiak txikientzat, adibidez, biraok edo indarkeria... Hortaz, beharrezkoa da telebistaren edo pelikulen edukia kontrolatzea, kaltegarria izan ahal delako.

      Bukatzeko, zentzuraK laguntzen dU pertsonen bizitza pribatua babesteko baina askotan delitugileEn izena babestea ez da egokia.

      Eliminar
  9. ZENTSURA

    Kaixo ni Gorka Eguillor naiz eta zentsura hitz egingo dut.

    Zentsura existitzen da. Filmetan , liburuetan , egunkarietan eta aldizkarietan zentsura izaten da.

    Nik uste dut, aukera batzuk zentsura behar den dela. Baina beti adierazpen-askatasuna errespetatzen ari da.

    Komunikabideak interesak edukitzen dute, eta gauza asko zentsurarzen ditu, bere interesak defendatzeko. Nire ustez komunikabideak ez digute ona informatzen.

    Filmetan eta telebistan zentsura existitzen ere bai. Adibidez ordu batzuetan telebistan emakumeko titipuntak ikusten ez duaude debekatuta.

    Bukatzeko zentsurako tipo batzuk ados nago, baina besteak ez nago ados, adibidez komunikabideko zentsura.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. EGUNOTAN ARGITARATU DIREN BERRIAK DIRELA ETA, zentsuraz hitz egingo dut.

      Zentsura existitzen da. Filmetan , liburuetan , egunkarietan eta aldizkarietan zentsura izaten da.

      Nik uste dut(,) aukera batzuk zentsura behar dIREla. Baina beti adierazpen-askatasuna errespetatUZ.

      KomunikabideEk interesak edukitzen dITuZte, eta gauza asko zentsuraTzen dituZTE, bere interesak defendatzeko. Nire ustez(,) komunikabideEk ez digute onGI informatzen.

      Filmetan eta telebistan ERE zentsura existitzen/IZATEN DA. Adibidez ordu batzuetan telebistan emakumeEN titipuntak ikusteA ez dAGO debekatuta.

      Bukatzeko zentsuRA-Tipo batzukEKIN ados nago, baina beste BATZUEKIN ez nago ados, adibidez komunikabideEN zentsuraREKIN.

      Eliminar
  10. Ni Irene naiz, eta nire iritzia emango dizut zentsuari buruz.

    Nik uste dut batzuetan zentsura mesedegarria dela, esate baterako, telebistan biolentzia umeei erakustea desegokia da. Era berean, interneten gauza txar asko ikasi ahal dituzu, kontrolik gabe, eta hori ez da komenigarria guretzat. Gainera, internet munduko pertsona guztientzat irekita dago eta arriskutsua izan daiteke. Kasu honetan zentsura beharrezkoa da.

    Bestalde, komunikabideek egiten duten zentsura desberdina da. Hiritarrei egia ez dute esaten, dena ondo dagoela iruditzeko, adibidez, orain Espainean krisi bat daukagu eta politikoek ez dute onartzen. Hori txarra da, zeren uste dute lerdoak garela.

    Laburbilduz, zentsura ez edukiko bagenu libre gehiago izango ginateke, baina gaur egun zentsura ez edikitzea ezinezkoa da, eta horregatik kontrolarekin joan behar dugu.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. EGUNOTAN ARGITARATU DIREN BERRIAK DIRELA ETA, nire iritzia emango dizut zentsuari buruz.

      Nik uste dut batzuetan zentsura mesedegarria dela, esate baterako, telebistan biolentzia umeei erakustea desegokia da. Era berean, interneten gauza txar asko ikasi ahal dituzu, kontrolik gabe, eta hori ez da komenigarria guretzat. Gainera, INternet munduko pertsona guztientzat irekita dago eta arriskutsua izan daiteke. Kasu hoRRetan zentsura beharrezkoa da.

      Bestalde, komunikabideek egiten duten zentsura desberdina da. Hiritarrei egia ez dIEte esaten, dena ondo dagoela iruditzeko, adibidez, orain EspainIan krisi bat daukagu eta politikoek ez dute onartzen. Hori txarra da, zeren uste dute lerdoak garela.

      Laburbilduz, zentsura edukiko EZ bagenu ASKEAgo izango ginateke, baina gaur egun zentsura ez edUkitzea ezinezkoa da, eta horregatik kontrolarekin JO/IBILI behar dugu.

      Eliminar
  11. Kaixo, ni Amaia naiz eta orain, zentsuraz idatziko dut.
    Gaur egun, zentsura asko dago adibidez telebistan edo interneten edo filman. Baina ez da nahikoa.

    Nire ustez umeak ikusten dituzte programa batzuk ez dira gomendatuta bere adinarako. Baina arazoa bere gurasoek dute, haiek bere umeari uzten dutelako.

    Nire ustez, komunikabideek ez digute ongi informatzen. Bere interesak esaten dituzte eta ez dute esaten ez nahi dute esatea.

    Zentsurarekin ados nago baina ez nago ados zentsura batzuekin zeren gauzak estaltzen dute.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. aixo, ni Amaia naiz (?) eta orain, zentsuraz idatziko dut.
      Gaur egun, zentsura asko dago(,)adibidez telebistan edo Interneten edo filmetan. Baina ez da nahikoa.

      Nire ustez, umeEk ikusten dituzteN programa batzuk ez dira gomendatuta bere adinErako. Baina arazoa bere gurasoek dute, haiek bere umeari uzten dIOtelako.

      Nire ustez, komunikabideek ez digute/GAITUZTE ongi informatzen. Bere interesak esaten dituzte eta ez dute esaten ez nahi dute esatea/ESAN NAHI EZ DUTENA.

      Zentsurarekin ados nago baina ez nago ados zentsura batzuekin zeren gauzak estaltzen dITuZte.

      Eliminar